Vilho maajoukkueleirillä Eerikkilässä
Julkaistu: 07.06.2024 11.10

Vilho maajoukkueleirillä Eerikkilässä

Maajoukkuetien valintojen kautta Eerikkilään.

Valinnat alueleirille

Huhtikuun alkupuolella tuli allekirjoittaneelle sähköpostia, jossa lähestyttiin maajoukkuetie alueleirityksen kanssa.

p12 ikäluokasta ehdotettiin neljää pelaajaa pohjanmaan alueleiritykseen. Ehdotuksia pohjanmaan joukkueista tuli melkein 80 kpl ja Lapuan joukkueesta valittiin Nooa Ylimäki.

Yli ikäisistä pelaajista laitoin ehdotuksen Anselmi Vaaranmaan ja Vilho Saunanen. P13 poikien alueleiri oli Ilmajoella äitienpäivä viikonloppuna ja P12 pojilla oli muutama viikko myöhemmin Jalasjärvellä.

Leiripäivät oli Lapuan pojille täysin uutta juttua ja kaikki harjoitukset/pelityylit tuli pojille ensimmäistä kertaa. Siinä oli haastetta kerrakseen. Olin katsomassa Ilmajoella tapahtumaa ja Anselmi suoriutui Vilhon kanssa hyvin.

Viime viikolla P13 joukkueen pohjanmaan valmentaja pyysi Vilhoa varasijalta Pohjanmaa united joukkueeseen Eerikkilään.

Tässä on hieno mahdollisuus nähdä minkälainen taso on pohjanmaan ulkopuolella.

4.6-7.6 Eerikkilä

4.6 Lähdin huoltajaksi leirille ja lähtö oli junalla 10:35. Eerikkilään saavuttiin 13:45 ja ensimmäisenä käytiin hakemassa suomen väreihin kuuluvat harjoittelu- ja peliasut. Tiistai päivä meni testiä tehden. Testeihin kuului nopeus, ketteryys ja kestävyys testejä. Testit käveltiin poikien kanssa kerran läpi ja sen jälkeen oli kaksi mahdollisuutta tehdä itselle aika.

Illalla oli muutama palaveri, jossa aiheena oli keskittyminen ja positiivinen reagointi. Tiukan aikataulun jälkeen pojat pääsivät vielä pulahtamaan veteen ja hiljaisuus alkoi klo 22.

5.6 Keskiviikko

Vastuullani oli poikien ”talo”. Valmentajat oli erillisessä paikassa. Herättiin aamuun klo 7:30 ja aamupalalle päästiin 8:15. Tänään oli todella tiukka aikataulu ja menoa oli kokopäivälle melkein jokaiselle minuutille. Tänään pelit oli Kaakkois-Suomea ja Uusimaata vastaan.

Aamupalan jälkeen oli pelaaja kohtaisia kysymyksiä miten pojat kokevat eri asioita omassa seurajoukkueessa.

Kaakkois-Suomi vs Pohjanmaa 8-6

Pohjanmaa vs Uusimaa 2-11

Pelien jälkeen nopeasti iltapala ja pieni pulahtaminen veteen. Uni maistui pojille hienosti, kun kokopäivä on ollut aktiivista tekemistä.

6.6 Torstai

Päivä lähti käyntiin videopalaverilla, jossa oli klippejä eilisestä päivästä. Pienten pätkien kautta esitettiin pelaajille kysymyksiä erilaisista pelitilanteista. Kysymyksien kautta pyrittiin havainnollistaa, miten ollaan aktiivisia pallon kanssa ja ilman palloa.

Pohjanmaa vs Sisä-Suomi 2-9

Pelin jälkeen tavaroiden palautus ja testituloksien läpikäyminen. Viime vuoteen joukkueella on tullut kehitystä jokaisella osa-alueella. Pelaajilta kysyttiin mitä harjoituksia on tehty seuratasolla, että kehitystä on tullut noin paljon. Pohjanmaa oli kaikkein nopein ketteryystestissä.

Ajatuksia reissusta…

Näin pienelle seuralle tällaiset mahdollisuudet ovat todella arvokkaita. Henkilökohtaisesti tuli juteltua salibandysta kolme vuorokautta ikäluokan valmentajien kanssa. Toivottavasti tämä teksti saavuttaa kaikki pelaajat. Myös pienestä seurasta on mahdollista päästä kehittymään suurempiin seuroihin ja maajoukkueeseen asti. Tällä viikolla pohjanmaan united joukkueessa oli pelaajia seuraavista seuroista. SPV, NJ, SB Vaasa, Nibacos, Konnat ja SBS Lapua. Kuten näette, että ainut pieni seura kokoreissulla ja saamme olla ylpeitä tästä.

Vilho sai hienosti vastuuta ja sai pelata puolet peleistä. Hannes Hannula antoi hienoja ohjeita mitä kannattaa tehdä itsenäisesti kotona taitoja kehittäen. Juttelen aiheesta muiden Lapuan joukkueiden kanssa ja tuodaan lapsille tärkeää tietoa tulevaisuuden kehitykselle.

Nyt vain jokainen poika innokkaasti liikkeelle. Tässä on yksi teksti, jossa kirjoitettiin Lapualaista seurahistoriaa ja kaikilla junioreilla on mahdollisuudet samoihin tekoihin, mikäli jaksaa tehdä työtä sen eteen.

P12 joukkueella alkaa kesäharjoittelu 10.6. #tehdääntyötätulevaisuuteen #ylpeästiSBSLapua

-Mikael